Ha az ételpazarlás egy ország lenne, akkor az üvegházhatású gázok szempontjából a harmadik
legnagyobb kibocsátású lenne a Földön. Az ételpazarlás nem csak a vállalkozásokat
befolyásolja, hanem a környezetünkre is hatással van. A Munch megoldást kínál az ételpazarlás
komplex problémájára, miközben te jót (t)ehetsz jó áron. Most ráadásul KAPTÁRosként kedvezményesen!
Mi is az a Munch?
A Munch egy platform, amin keresztül éttermek, pékségek, cukrászdák és szállodák kedvezményesen értékesítik az aznap el nem adott, de jó minőségű ételeiket. Célja az ételpazarlás visszaszorítása által a fenntartható, felelős vendéglátás és a társadalmi felelősségvállalás népszerűsítése. A Munch-csal nem csak jó áron tudsz enni, hanem könnyedén tehetsz az ételpazarlás ellen is.
A Munch-on keresztül már több, mint 250 vendéglátóhely kínálja kedvezményesen az el nem adott ételeket, munch-ok formájában, amiket az applikáción vagy a honlapon keresztül lehet lefoglalni és kifizetni, majd egy adott idősávban átvenni a vendéglátóhelyen. A Munch alapelve, hogy kizárólag friss, fogyasztható és érintetlen étel kerülhet bele a csomagba, illetve az étteremnek az étel eredeti áránál minimum 40%-al olcsóbban kell kínálnia a csomagokat.
Egy különleges eleme a munchoknak, hogy a vásárlók nem tudják előre mi is lesz pontosan a csomagban. A meglepetés ami a muncholással jár, még izgalmasabbá teszi a rendelést. Az kerül bele a csomagba, ami éppen az adott napon megmarad, így a meglepetés öröme mellett új fogásokat is fel tudunk fedezni, miközben nem kell azon gondolkodni, hogy mit is együnk.
Hogyan működik?
A Munch használata egyszerű: csak le kell foglalnunk a kiválasztott vendéglátóhely ételcsomagját az alkalmazáson, vagy a honlapon keresztül, amit online tudunk kifizetni, majd egy előre megadott átvételi idősávban átvenni az étteremben. Így mindenki jól jár: az étterem plussz bevételre tesz szert, mi vásárlók 40-60%-os kedvezménnyel tudunk jókat enni, a környezetről pedig jelentős mennyiségű terhet veszünk le.
A Munch egyik fontos eleme a közösség. Miután a vásárlók átvették a munchjaikat a Facebook-csoportjainkban, amelyekben összesen már több, mint 20.000-en vannak, posztolják ki a tapasztalataikat. Így azonkívül, hogy egy igazi közösség jön létre a vásárlók is látják, hogy hol mit lehet kapni és mi is tudunk rögtön reagálni a szolgáltatással kapcsolatban felmerült kérdésekre és kérésekre. Gyakran ezekben a Facebook-csoportokban születnek meg a legjobb újítási ötletek, amiket később a MunCsapat visz tető alá.
A KAPTÁR és a Munch együttműködésének köszönhetően a Muncholók kaptárkupont, a KAPTÁRosok Munchkupont kapnak, ha pedig Munchos és KAPTÁRos is vagy egyben, akkor dupla kupon jár!
Ha a KAPTÁRBAN dolgozol, akkor a “kaptár” kuponkóddal 15% kedvezményt vehetsz igénybe az első három vásárlásod során.
Kik vannak a Munch mögött?
A Munchot 2020 nyarán négy egyetemista alapította, de ma már közel 15-en dolgoznak azon, hogy az ételmentés minél könnyebb és játékosabb legyen. A MunCsapat összetartó ereje az az elhivatottság, amivel minden nap az élelmiszerpazarlás ellen küzdenek. Ennek a csapatmunkának és a vásárlóknak köszönhetően az elmúlt egy évben a Munch-on keresztül már több, mint 50.000 adag ételt mentettünk meg, ami nagyjából 145 tonna szén-dioxid kibocsátást jelent.
Az ételmentésen túl
Az ételmentésen túl a társadalmi felelősségvállalást is nagyon fontosnak tartjuk éppen ezért már tavaly októberben elkezdtünk egy jótékonysági programot szervezni, amit ma már az Élelmiszerbankkal együtt csinálunk. A vásárlók az appon vagy a honlapon keresztül tudnak venni úgynevezett MunCharity terméket, melyet később a rászorulók vesznek át személyesen a partnerünktől. A MunCharity jótékonysági projekt innovatív módon teszi lehetővé az adományozást, hiszen az ételadomány önkéntesek nélkül jut el a rászorulókhoz.
Habár a Munch már eddig is óriási eredményeket ért el, nem állunk meg itt. Célunk, hogy a Munch egész Magyarországon elérhető legyen, így nagy erőkkel dolgozunk azon, hogy minél több éttermet vonjunk be az ország kisebb városaiból is. Éppen ezért jelenleg is keresünk sales-es munkatársat. Magyarországon túl pedig a közeljövőben több szomszédos országban is el szeretnénk indulni. Ehhez viszont egy nagyon biztos technológiai háttér kell, így a fejlesztői csapatba is keressük azokat az embereket, akik ugyanolyan elhivatottak az ételmentés iránt, mint mi és részei szeretnének lenni annak a gasztronómiai forradalomnak, ami alapjaiban változtatja meg a vendéglátóhelyek és a vásárlók ételmaradékhoz való hozzáállását.
Kapcsolat:
Belayane Najoua
PR Menedzser és újságíró
+36/30 5394383
munch.hu // nazsi@munch.hu