Chopin és a Nintendo
Zsombor még be sem fejezte az egyetemet, amikor már leigazolta az álommunkahelyek listáján előkelő helyen tanyázó IBM Budapest Lab (leánykori nevén Ustream), ahol most szinte egyszemélyben ő az Engineering Effectiveness részleg, emellett elismert játékfejlesztő. Habár minden arra mutatott, hogy születésétől fogva nyílegyenes út vezet a programozóságig, csak kevésen múlt, hogy most nem egy egészen másfajta klaviatúrán játszik.
Azok közé a gyerekek közé tartoztál, akik már 6 éves korukban tudták, hogy mik lesznek, ha nagyok lesznek?
Hát, ha annyira korán nem is, de 11 éves koromban kezdtem játékokat fejleszteni, még a ma már múzeuminak számító MacromediaFlash programmal. Aztán a gimnáziumban már pénzt is kerestem vele, egy kis magyar stúdiónak programoztam pankrátoros játékot.
Elég kézenfekvőnek tűnhetett, hogy irány az ELTE vagy a BME.
Teljesen. Én egy ideig mégis a Zeneművészeti Egyetemre akartam felvételizni, Előadóművészetszakra. Azt mondják lett volna esélyem, elég tűrhetően zongoráztam. A játékfejlesztéssel szerzett bevételeimet akkoriban azzal tudtam néha kiegészíteni, hogy bárokban, kávézókban játszottam. De ezek azért inkább egyedi esetek voltak.
Aztán valaki jobb belátásra térített?
Nem igazán kellett, mikor érettségiztem már rég és eléggé biztos voltam benne, hogy az ELTE Programtervező Informatika Szakra jelentkezem. Itt aztán elég nagy előnyt jelentett, hogy már több éves tapasztalatom volt. A szaktársaim is gyakran fordultak hozzám, ha kérdésük volt, vagy el kellett magyarázni valamit.
Azt mondják, két kézzel kapkodnak a programozók után. Neked okozott gondot az elhelyezkedés?
Tényleg nagy a kereslet a jó programozók iránt, de azért az messze nem mindegy, hol dolgozik azember. De nekem ebben is szerencsém volt. Már az egyetem alatt dolgoztam egy kis cégnél, amikor beajánlottak a Ustreamhez. Behívtak, elbeszélgettünk, és utána kaptam egy jó ajánlatot. Azóta is ott dolgozom.
És marad mellette idő a játékfejlesztésre?
Mi az hogy, sőt. Most éppen egy Nintendo játék fejlesztésében vagyok benne, amit négyen lehet játszani egyszerre. Hamarosan jön egy nagyon izgalmas mérföldkő, amikor elküldöm a Nintendonak elfogadásra. És most már nem csak fejlesztem a játékot, hanem a fejlesztésről oktatóvideókat készítek, ezeket mostanra már több mint 12.000-en nézik.
Akkor igazi influencer lettél. Készülnek a fürdőköpenyes képek a szállóban az Instára?
Ez inkább más típusú előnyökkel jár. A fejlesztéshez egy Unity nevű programot használok, amiről azt kell tudni, hogy a legnépszerűbb, játék engine a független fejlesztők körében, az ismertebb független játékok jelentős része ezen készül, és ők most úgy döntöttek, hogy a következő két videómat megszponzorálják. És meghívást kaptam a Unity Unite 2019-es konferenciájára, Koppenhágába, ami igazán nagy megtiszteltetés.
Van innen még fölfelé?
Nekem van. A nagy álmom egy saját kis stúdió, egy pár hasonszőrűvel, mint én. Meg persze néhány sikeres játék, amit magunkénak mondhatunk. Ha ez teljesülne, akkor tényleg nagyon elégedett lennék.
Jelenleg a város egyik legkúlabb cégénél dolgozol, mégis mi hozott a KAPTÁRba.
A közösségi ebéd. Ez így persze kicsit sarkított, de egyértelműen a társaság, az emberek. Olyan arcokat akartam magam körül, akikkel tudok beszélgetni, megmozgatnak bennem valamit, új dolgokat mutatnak. És, azt láttam, itt nem csak duma a közösség, hanem tényleg történnek dolgok.
És, beváltak a számításaid?
Abszolút. Bár ilyen rövid idő után ez túlzásnak tűnhet, de megismertem itt két embert, akikre barátaimként tekintek. Ha más nem, emiatt már egészen biztosan megérte.
Ha kíváncsiak vagytok Zsombor műhelytitkaira is, keressétek a CouchFerret makes Games YouTube csatornát!