Sikersztorik – Francisco Vera

Sikersztorik – Francisco Vera

A KAPTÁR Sikersztorik vendége ezúttal Francisco Javier Vera Gomez – a tavaszi KAPTÁR-mexikói este szervezője és a Moradas alapító-ügyvezetője.

Szia Francisco, köszi, hogy elfogadtad a meghívásom.
Szia Bálint, köszönöm a meghívást!

Pár mondatban hogy foglalnád össze a munkásságod?
Egy mondatban úgy fogalmaznám meg, hogy “szoftverekkel igyekszem jobbá tenni az emberek mindennapjait”. Olyan alkalmazásokat próbálok készíteni, amik értéket adnak a társadalomnak és hasznosak is. Az egyik ilyen például egy mexikói zárt közösségnek készült – biztonságosabbá és átláthatóbbá teszi az életüket, amire Mexikóban óriási szükség is van. Ezen kívül sok különböző alkalmazásom van: az egyik ügyvédeknek, a másik orvosoknak segít a mindennapi munkájuk elvégzésében.

Wow, ez lenyűgőző! Hogy jutottál el idáig?
15 éves voltam, amikor az első kódsorom megírtam. Igazából én csak vicces és játékokat és “lehetetlen kvízeket” szerettem volna készíteni az osztálytársaimról és barátaimról… Aztán olyannyira belejöttem, hogy még a tanárnak is mutattam pár trükköt.

Olyan srácnak tűnsz, mint aki hisz abban, hogy minden megvalósítható, pusztán eléggé kell akarni. Honnan jön ez a motiváció? Hogy tartod fenn a belső egyensúlyod?
A belső békém fenntartásának titka egyszerű: meditálok minden egyes nap. A motivációm sem sokkal bonyolultabb. Tudod, én mindig is végtelen kíváncsisággal fordultam az új technológiák és azok mindennapokba való beépítése felé… Úgy fogom fel, hogy ez az én megoldásom arra, hogy a lehető legjobban hozzájárulhassak az emberek boldogságához.

Ez elég jól hangzik! Ha jól tudom Mexikóból származol. Hogy kerültél Magyarországra és mi fogott meg annyira, hogy ide költözz?
2014-ben 4 hónapra utaztam Európába és távmunkában innen irányítottam a cégem. Fogalmam sem volt róla, hogy mi az a “digitális nomád”, de – mint két évvel később kiderült – én máris egy voltam közülük.

Később még folytattam az utazást pár évig – leginkább Európán belül. Bejártam több, mint 50 várost és Budapest is a térképemen volt. A legtöbb időt végül itt töltöttem.

Miután kiutaztam magam, megjelent bennem a vágy egy új, stabil otthonra valahol Európán belül. Budapestben megvolt minden, amit kerestem, ezért úgy döntöttem, hogy ezt a lélegzetelállító várost választom új otthonomnak. Az építészet, a természet és a város hangulata hívott magához, de egy újonnan kialakult párkapcsolat hamar feltette az i-re a pontot és biztosította a végleges ide költözésem.

Mindig csak a nők… (nevet). Miről szól mostanában az életed? Mik a hobbijaid?

Épp most fejeztem be egy 3 hónapos intenzív magyar kurzust, de heti 1 alkalommal továbbra is dolgozunk a magántanárommal. Újra vannak házi feladataim minden napra. Nagyon szórakoztató érzés megismerkedni egy új, teljesen különböző nyelvvel, de nagyon szeretném jól beszélni a nyelvet, hogy jobban megérthessem a kultúrát.

Ezen kívül imádok sétálni a városban – heti 3-4 alkalommal ki is megyek, sokszor több órára. A város építészete ámulatbaejtő, de hétvégén azért jól esik kimozdulni és túrázni a szabadban.

Miért pont ezek a legfontosabb részei az életednek? Milyen értéket teremtenek neked?

Fontosak, mert összekötnek az engem körülvevő világgal. Imádom a technológiát a kihívások megoldására vagy a célok gyorsabb elérésére, de a nap végén kell egy hely, ahol önmagammal és a természettel lehetek. Tapasztalatból mondom, enélkül nem tudnám csinálni, amit csinálok.

Úgy hangzol, mint egy bölcs kung-fu mester. Legyen ez a zárógondolat – köszönöm szépen, Francisco!

Én is köszi! :)

KAPTÁR arcok – Paksy Zoltán

KAPTÁR arcok – Paksy Zoltán

Tíz évvel ezelőtt 18 éves nemzetközi reklámügynökségi és ügyvezetői gyakorlatot váltottam fel
fenntartható erdőgazdálkodás globális népszerűsítésére az FSC (Forest Stewardship Council)
keretein belül Németországban. Majd interim marketing igazgatóként és marketing tanácsadóként
dolgoztam itthon.

Jelenleg három területre fókuszálok.

Időm jelentős részében európai regionális igazgatójaként dolgozom az   MGI Worldwide
hálózatában. Az MGI Worldwide egy független adótanácsadók, könyvvizsgálók és könyvelők
globális hálózata. Az igazi kihívás számomra ebben a feladat körben, hogy olyan megbeszéléseket
és konferenciákat szervezzek és vezessek Európa különböző városaiban, melyek nem csak
networking események, hanem a kreatívak és gondolat ébresztőek.

A másik legalább ilyen izgalmas számomra.  Az elmúlt két évben tovább szélesítettem tudásomat
design thinking, innováció menedzsment és ügyfélélmény menedzsment (CX) területein. Az itt
megszerzett nemzetközi tudásra alapozom új szolgáltatásaimat.

Azonban legnagyobb inspiráció a fiam, aki most három éves.

 

Legfontosabb élettapasztalat, mióta coworker lettél?
Magányosan végzett munka boldogtalanná tesz

Mi zavart  leginkább az otthon dolgozásban?
Kezdetben otthonról dolgoztam. Az egyedül végzett munka azonban hosszútávon aláásta
munkateljesítményemet. Ezért hetente legalább egy napot egy közösségben dolgozok.

Szerinted hogy lehet a leggyorsabban elrontani egy vállalkozást?
Ha a feltételezéseinket nem teszteljük.

KAPTÁR arc – Hamar Ákos

KAPTÁR arc – Hamar Ákos

Kérlek, mutatkozz be néhány sorban. Mivel foglalkozol most?

 

Építészmérnökként az építőipari munkafolyamatok digitalizációs átállásából veszem ki a részem, amit gyűjtőnéven BIM (Building Information Modeling)-nek szokás becézni. A témakört óriási figyelem övezi manapság Magyarországon és világviszonylatban egyaránt. Mindennapi munkám célja a bonyolult folyamatok egyszerűsítése, a sikeres adaptáció megvalósítása és a digitalizációba fektetett energia megtérülésének maximálása – legyen szó BIM applikáció-, vagy éppen szolgáltatásfejlesztésről.

 

Mi a legjobb része a munkádnak?

 

A munkám egyértelműen legjobb része az elégedett ügyfelek visszajelzése a sikeres projektek lezárása után: amikor 2 millió dollárt sikerül megspórolni egy amerikai kórház kivitelezésén, vagy egy hónappal hamarabb sikerül befejezni egy svéd iskolát a helyszíni hulladék jelentős csökkentése mellett – a megfelelő digitális szolgáltatás és eszközhasználat eredményeként.

 

Miért választottad a KAPTÁRt?

 

Az otthoni munkavégzés egy remek lehetőség számomra, bár gyakorló apukaként nem mindig a legegyszerűbb. Ilyen napokon lehet megtalálni a KAPTÁR kávégépe mellett, vagy egy eldugott sarokban, ahol annyira betakarnak a laptop képernyők, hogy egy coworker társam számára fél év után derült ki a Kaptár egy tematikus buliján, hogy “jéé, Te is magyar vagy?!”

KAPTÁR arcok – Precognox csapat: Gelencsér Gábor és Kása Károly

KAPTÁR arcok – Precognox csapat: Gelencsér Gábor és Kása Károly

Egy Precognox nevű, közel harminc fős, vidéki szoftvercég pesti csapata vagyunk. A cégünkben olyan ügyfélkihívásokkal foglalkozunk, amikor emberi nyelven írt szövegekből lehet értékes adatokat kinyerni és az adatokból hasznos információhoz juttatni a felhasználókat például kereséssel és vizualizációval.

 

Legfontosabb élettapasztalat, mióta coworker lettél?

Gábor: Liverpool szebb és nem esik annyit az eső, mint sokan mondják.

Karesz: introvertáltként mindig újra megtapasztalni, hogy ha beszélgetek valakivel akit eddig nem ismertem, abból mindig valami aktuális izgalmas, érdekes és jó jön ki.

 

Mi a legjobb része a munkádnak?

Gábor: Új szoftverek kipróbálása, hibamentesebbé tétele.

Karesz: az, amikor látom ahogy a projektmunkákon keresztül fejlődnek a munkatársaink. A legnagyobb eredménynek azt élem meg amikor egy-egy új kihívásnál korábbi önmagához képest felelősségteljesebb szerepet vállal valaki és önállóan viszi azt.

 

Mi a legizgalmasabb számodra új kihívásokban?

Gábor: Az ismeretlen felfedezése.

Karesz: új kihívás alatt most egy új ügyfél problémáját értve, nagyon izgalmas ahogy kibontjuk a célra legmegfelelőbb megoldást és elkezdi látni a megrendelőnk, hogy milyen jó lesz neki a kész megoldás a “fájdalmára”.

 

Örülnénk, ha azt is megosztanátok velünk egy mondatban, hogy miért választottátok a KAPTÁRt. :) 

A választásunkban szempont volt, hogy mindennapos online csapatmegbeszéléseinkre találjunk bármikor egy csendes szobát. Szeretjük, hogy variálni tudjuk, hogy ülve vagy akár állva is dolgozhatunk szerte az épületekben. Mi egy fix irodából költöztünk a Kaptárba, tehát az is mellette szólt, hogy – most már egy harmadik, szoftverfejlesztő munkatársunkkal bővülve is – költséghatékonyabb. Plusz élvezzük a pesti belváros nyüzsgését is.

 

 

KAPTÁR – clovio: Miért jó a céges blog?

KAPTÁR – clovio: Miért jó a céges blog?

Legyen szó a legnagyobb multikról vagy akár helyi mikrovállalkozásokról, minden cég ugyanazt a kérdést kénytelen feltenni: „Mégis hogyan érhetnénk el a célközönségünket?” Fogós kérdés, az már biztos; kár, hogy nincsen rá igazán jó válasz… Viszont van egy megoldás, amelyet bármely cég könnyen megvalósíthat: egy folyamatosan frissített céges blog.

 

Ma már gyakorlatilag az összes vállalkozás vígan profitál abból, hogy rendszeresen tesz közzé különböző anyagokat az interneten. Ilyen cég például a miénk, a médiatartalmakkal foglalkozó clovio , vagy akár az olyan coworking vállalatok, mint a KAPTÁR is.

Íme néhány indok arra, hogy miért érdemes a te cégednek is blogolni.

Potenciális ügyfelek célzása

 

Kihez fordulsz leggyakrabban, ha kérdésed van? Az esetek nagy részében ahhoz a kis asztali ikonhoz vagy applikációhoz, amely az internetes böngészőt rejti. Sőt, alig van már valaki, aki ne az internetet ütné fel, hogy választ találjon a kérdésére. És ha már van egy blogod, amellyel felkeltheted a célzottan keresők érdeklődését, akkor nyert ügyed van, hisz máris egy lépéssel közelebb kerültél ahhoz, hogy az érdeklődőkből ügyfelek váljanak.

Ezért érdemes átgondolni, kik is igazából a célközönséged és mi az, amire rákeresnek. A clovio, azaz a mi esetünkben arra törekszünk, hogy a tartalom-előállítók által feltett kérdéseket válaszoljuk meg.

Értékes és személyes kapcsolatok építése

 

Egy céges weboldal információban gazdag, hisz pontosan azt kell átadnia a látogatóknak, amelyről tudni szeretnének. A blog azonban egy bensőségesebb médium, mert ezáltal lehetővé válik, hogy a cégek egy sokkal személyesebb oldalukról mutatkozhassanak be, gyakorlatilag megszemélyesítve egy amúgy arctalan entitást. Ez pedig kulcsfontosságú annak érdekében, hogy a cég új ügyfelekre, partnerekre vagy vásárlókra leljen.

A KAPTÁR ezt pontosan tudja. Közösségi irodaként fontos számára, hogy elismerje a szolgáltatásának igénybe vevőit, azáltal pedig, hogy a blogján rendszeres ügyfeleinek interjú lehetőségeket biztosít, ízelítőt ad abból a közösségi élményből, amely a KAPTÁR-t jellemzi.

A szakember kép kialakítása

 

Még ha csak egy kis startupod van, amely még csak most lépett ki az egyre szűkülő piacra, minden áron bizonyítanod kell ország-világ előtt, hogy a céged igenis egy valódi piacvezető. Magabiztosnak kell látszanod, ezért, ha rendszeresen blogolsz arról, hogy szakemberként mik az erősségeid és milyen kiemelkedő tudással rendelkezel a szakterületeden, akkor a jövőbeli ügyfeleid sokkal könnyebben fognak együttműködni veled.

Vegyük a mi blogunkat, amely minden, a digitális média világában fontos területet lefed, legyen szó a különböző tartalmak létrehozásának módjáról, web dizájnról, vagy akár egy vállalat irányításáról.

A céges identitás létrehozása

 

Minden online tartalom, amelyet feltöltesz, téged képvisel, így természetesen a legnagyobb hangsúlyt a cég honlapjára kell fektetned. De legyen bármennyire is fontos egy céges honlap, nem az a legjobb felület arra, hogy jobban megismerhessék a vállalatod. Félreértés ne essék, nem azt mondjuk, hogy egy szakmai honlap alkalmatlan a munkád bemutatására és a rólad kialakított kép megalapozására, viszont egy bloggal nemcsak írhatsz a cégedről, hanem igazán meg is mutathatod azt a nagyvilágnak.

Mi cloviósok azért blogolunk, hogy ízelítőt adhassunk azokból a tartalmakból, amelyeket a honlapjainkra szánunk. Éppen ezért a céges blogunkon megjelenő cikkeket ugyanolyan stílusban és formai megoldásokkal, valamint ugyanazokat a közösségi alapú tartalmi értékeket szem előtt tartva írjuk, mintha csak a honlapjaink valamelyikére szánnánk őket.

Lekötni minden áron

 

A potenciális ügyfelek rendszeres visszatérése minden céges blog Szent Grálja. Abban a pillanatban, hogy szert tettél egy állandó közönségre, máris könnyebben elkötelezheted a leadeket, amelynek eredményeképp több bevételre tehetsz szert, valamint jobb marketinglehetőségek nyílnak meg előtted.

Azok az üzletek, amelyek a saját honlapjukon árulják a termékeiket –. például ruhákat, vagy főzőeszközöket – a rendszeres blogolással odavonzhatják a látogatókat és egyben kapcsolatot is teremthetnek velük. Idővel ezek a látogatók rávehetők lesznek arra, hogy kipróbálják az általad nyújtott termékeket, vagy szolgáltatásokat, könnyebben fognak értesülni a céged által szervezett programokról, és többet fognak tudni a márka hűséges felhasználói köréről.

Our events:

Szeptember, 2019

Megjelenítés

Nincsenek események

Kategória

KAPTÁR blog – Sign up!


Iratkozz fel hírlevelünkre!

Havonta küldünk neked egy levelet az éppen aktuális programokról és híreinkről.

Köszönjük! Sikeresen feliratkoztál