KAPTÁR arcok – Precognox csapat: Gelencsér Gábor és Kása Károly

KAPTÁR arcok – Precognox csapat: Gelencsér Gábor és Kása Károly

Egy Precognox nevű, közel harminc fős, vidéki szoftvercég pesti csapata vagyunk. A cégünkben olyan ügyfélkihívásokkal foglalkozunk, amikor emberi nyelven írt szövegekből lehet értékes adatokat kinyerni és az adatokból hasznos információhoz juttatni a felhasználókat például kereséssel és vizualizációval.

 

Legfontosabb élettapasztalat, mióta coworker lettél?

Gábor: Liverpool szebb és nem esik annyit az eső, mint sokan mondják.

Karesz: introvertáltként mindig újra megtapasztalni, hogy ha beszélgetek valakivel akit eddig nem ismertem, abból mindig valami aktuális izgalmas, érdekes és jó jön ki.

 

Mi a legjobb része a munkádnak?

Gábor: Új szoftverek kipróbálása, hibamentesebbé tétele.

Karesz: az, amikor látom ahogy a projektmunkákon keresztül fejlődnek a munkatársaink. A legnagyobb eredménynek azt élem meg amikor egy-egy új kihívásnál korábbi önmagához képest felelősségteljesebb szerepet vállal valaki és önállóan viszi azt.

 

Mi a legizgalmasabb számodra új kihívásokban?

Gábor: Az ismeretlen felfedezése.

Karesz: új kihívás alatt most egy új ügyfél problémáját értve, nagyon izgalmas ahogy kibontjuk a célra legmegfelelőbb megoldást és elkezdi látni a megrendelőnk, hogy milyen jó lesz neki a kész megoldás a “fájdalmára”.

 

Örülnénk, ha azt is megosztanátok velünk egy mondatban, hogy miért választottátok a KAPTÁRt. :) 

A választásunkban szempont volt, hogy mindennapos online csapatmegbeszéléseinkre találjunk bármikor egy csendes szobát. Szeretjük, hogy variálni tudjuk, hogy ülve vagy akár állva is dolgozhatunk szerte az épületekben. Mi egy fix irodából költöztünk a Kaptárba, tehát az is mellette szólt, hogy – most már egy harmadik, szoftverfejlesztő munkatársunkkal bővülve is – költséghatékonyabb. Plusz élvezzük a pesti belváros nyüzsgését is.

 

 

KAPTÁR – clovio: Miért jó a céges blog?

KAPTÁR – clovio: Miért jó a céges blog?

Legyen szó a legnagyobb multikról vagy akár helyi mikrovállalkozásokról, minden cég ugyanazt a kérdést kénytelen feltenni: „Mégis hogyan érhetnénk el a célközönségünket?” Fogós kérdés, az már biztos; kár, hogy nincsen rá igazán jó válasz… Viszont van egy megoldás, amelyet bármely cég könnyen megvalósíthat: egy folyamatosan frissített céges blog.

 

Ma már gyakorlatilag az összes vállalkozás vígan profitál abból, hogy rendszeresen tesz közzé különböző anyagokat az interneten. Ilyen cég például a miénk, a médiatartalmakkal foglalkozó clovio , vagy akár az olyan coworking vállalatok, mint a KAPTÁR is.

Íme néhány indok arra, hogy miért érdemes a te cégednek is blogolni.

Potenciális ügyfelek célzása

 

Kihez fordulsz leggyakrabban, ha kérdésed van? Az esetek nagy részében ahhoz a kis asztali ikonhoz vagy applikációhoz, amely az internetes böngészőt rejti. Sőt, alig van már valaki, aki ne az internetet ütné fel, hogy választ találjon a kérdésére. És ha már van egy blogod, amellyel felkeltheted a célzottan keresők érdeklődését, akkor nyert ügyed van, hisz máris egy lépéssel közelebb kerültél ahhoz, hogy az érdeklődőkből ügyfelek váljanak.

Ezért érdemes átgondolni, kik is igazából a célközönséged és mi az, amire rákeresnek. A clovio, azaz a mi esetünkben arra törekszünk, hogy a tartalom-előállítók által feltett kérdéseket válaszoljuk meg.

Értékes és személyes kapcsolatok építése

 

Egy céges weboldal információban gazdag, hisz pontosan azt kell átadnia a látogatóknak, amelyről tudni szeretnének. A blog azonban egy bensőségesebb médium, mert ezáltal lehetővé válik, hogy a cégek egy sokkal személyesebb oldalukról mutatkozhassanak be, gyakorlatilag megszemélyesítve egy amúgy arctalan entitást. Ez pedig kulcsfontosságú annak érdekében, hogy a cég új ügyfelekre, partnerekre vagy vásárlókra leljen.

A KAPTÁR ezt pontosan tudja. Közösségi irodaként fontos számára, hogy elismerje a szolgáltatásának igénybe vevőit, azáltal pedig, hogy a blogján rendszeres ügyfeleinek interjú lehetőségeket biztosít, ízelítőt ad abból a közösségi élményből, amely a KAPTÁR-t jellemzi.

A szakember kép kialakítása

 

Még ha csak egy kis startupod van, amely még csak most lépett ki az egyre szűkülő piacra, minden áron bizonyítanod kell ország-világ előtt, hogy a céged igenis egy valódi piacvezető. Magabiztosnak kell látszanod, ezért, ha rendszeresen blogolsz arról, hogy szakemberként mik az erősségeid és milyen kiemelkedő tudással rendelkezel a szakterületeden, akkor a jövőbeli ügyfeleid sokkal könnyebben fognak együttműködni veled.

Vegyük a mi blogunkat, amely minden, a digitális média világában fontos területet lefed, legyen szó a különböző tartalmak létrehozásának módjáról, web dizájnról, vagy akár egy vállalat irányításáról.

A céges identitás létrehozása

 

Minden online tartalom, amelyet feltöltesz, téged képvisel, így természetesen a legnagyobb hangsúlyt a cég honlapjára kell fektetned. De legyen bármennyire is fontos egy céges honlap, nem az a legjobb felület arra, hogy jobban megismerhessék a vállalatod. Félreértés ne essék, nem azt mondjuk, hogy egy szakmai honlap alkalmatlan a munkád bemutatására és a rólad kialakított kép megalapozására, viszont egy bloggal nemcsak írhatsz a cégedről, hanem igazán meg is mutathatod azt a nagyvilágnak.

Mi cloviósok azért blogolunk, hogy ízelítőt adhassunk azokból a tartalmakból, amelyeket a honlapjainkra szánunk. Éppen ezért a céges blogunkon megjelenő cikkeket ugyanolyan stílusban és formai megoldásokkal, valamint ugyanazokat a közösségi alapú tartalmi értékeket szem előtt tartva írjuk, mintha csak a honlapjaink valamelyikére szánnánk őket.

Lekötni minden áron

 

A potenciális ügyfelek rendszeres visszatérése minden céges blog Szent Grálja. Abban a pillanatban, hogy szert tettél egy állandó közönségre, máris könnyebben elkötelezheted a leadeket, amelynek eredményeképp több bevételre tehetsz szert, valamint jobb marketinglehetőségek nyílnak meg előtted.

Azok az üzletek, amelyek a saját honlapjukon árulják a termékeiket –. például ruhákat, vagy főzőeszközöket – a rendszeres blogolással odavonzhatják a látogatókat és egyben kapcsolatot is teremthetnek velük. Idővel ezek a látogatók rávehetők lesznek arra, hogy kipróbálják az általad nyújtott termékeket, vagy szolgáltatásokat, könnyebben fognak értesülni a céged által szervezett programokról, és többet fognak tudni a márka hűséges felhasználói köréről.

KAPTÁR sikersztorik – Sali András

KAPTÁR sikersztorik – Sali András

A KAPTÁR Sikersztorik legfrissebb vendége Sali András, az Alphacruncher Lead Data Scientist-je.

 

Szia András, köszi szépen, hogy elfogadtad a meghívást!

Szia Bálint, köszönöm a felkérést!

Összefoglalnád nekem kérlek egy pár mondatban, hogy az Alphacruncher mivel is foglalkozik?

Boldogan! Mi ezt egy mondatban úgy szoktuk megfogalmazni, hogy “az Alphacruncher a tudományos kutatások platformja”.

Kicsit kifejtve ezt, mi magunkat a tanácsadók és a szoftverfejlesztők közé pozicionáljuk. Azt szoktuk mondani, hogy mi egy egyedi megoldáscsomagot adunk, amihez a hasonlóan egyedi piaci tudásunk és tapasztalatunk is hozzá tartozik.

Mik az aktuális projektek?

Két baromi izgalmas projekten dolgozunk épp.

Az egyik oktatással kapcsolatos szoftver, amivel különböző, komplex pénzügyi-közgazdasági fogalmakat tanítanak, úgy, hogy nem kell hozzá nagyon kódolni.

Ez sokkal összetettebb lesz, mint a ma nagyon népszerű videós online tréningek. Elsősorban azért, mert ennél élőben ott van a tanár a másik oldalon, válaszol a kérdésekre, reagál a diákok hozzászólásaira és még valós időben különböző feladatokat is el tud végeztetni velük.

És mi a másik?

A másik szoftver kutatóknak készül. Egy olyan felületet tervezünk, ahol különböző adatokat, adathalmazokat tudnak összekapcsolni, azokkal számításokat végezni, ezzel nagyban leegyszerűsítve a munkájukat, amit később akár az oktatásban is hasznosíthatnak.

Erre azért van óriási szükség, mert az adat maga egy nagyon drága termék. A kutatóegyetemek évi akár több tízmillió forintokat is elköltenek ezekre. Pénzügyi területen maradva, ilyen adat lehet pl. historikus részvény-árfolyamok vagy bármilyen más pénzügyi mutatók, amikkel később a kutatók tovább dolgoznak.

A mi megoldásunk abban fog segíteni, hogy ezek az adatok nagyobb eséllyel kerülhessenek be az oktatásba. Legtöbbször ez úgy néz ki, hogy – mivel az adat drága, csak a kutatók egy része kap jogosultságot ilyen mértékű vásárláshoz.

Általában a kutató, aki az adatra költötte a pénzt, megcsinálja amit akar és egyszerűen elfelejtődik, hogy azt az adatot bárki is látta volna az egyetemen… Pedig könnyen lehet, hogy egy új lelkes professzor, aki boldogan beépítené az órájába, de egész egyszerűen nem is tud a létezéséről…

Van valami különleges oka, hogy ennyire a szíveteken viselitek az akadémiai szektort?

Többünknek is van a csapatban ilyen múltja – köztük nekem is. Én pénzügy területén, egy svájci egyetemen szereztem a doktorimat.

Vicces, mert az egész Alphacruncher a konzulensem egyik másik diákjával kezdődött… Ő gondolta úgy, hogy ebből akár egy üzletet is lehetne építeni.

Első sorból végignézte, hogy milyen brutális pénzeket elköltenek az egyetemek adatra, saját szerverre… Fel kellett venni valakit, aki ezt az egész rendszert üzemelteti, ami aztán 2 év múlva elavul… Ekkor fogalmazódott meg először benne, hogy “ezt azért biztos, hogy lehet jobban is csinálni…”. Ekkor született meg az Alphacruncher koncepciója a mostani ügyvezetőnk, Alexandru fejében.

Várj, várj… Hogy kerültél Svájcba PhD-re?

Ez 2010-ben volt. A feleségemmel már akkor is együtt voltunk, de nem akartunk Amerikába menni… nem akartunk ennyire messze menni Magyarországtól.

“Rátaláltunk” Svájcra, ahol jó egyetemekre voltak jó ösztöndíjak és tudtunk mindketten egyszerre menni, így ezt választottuk. Én a Lugánói Egyetemen végeztem.

Ha jól tudom, van egy kisgyereked is. Van valami módszered arra, hogy egyensúlyban tartsd a munkát és a magánéleted?

Igen-igen így van, van egy két éves kisfiam, Matyi.

Az én megoldásom az az, hogy igyekszem fix munkaidőt tartani. Nyilván előfordul, hogy valami határidő vagy egyéb fontos dolog miatt ez nem sikerül, de a nagy átlagban sikerül tartani és ez sokat segít.

Ebben az a legnagyobb nehézség, hogy tényleg azt csinálom amit szeretek. Ráadásul elég agyalós is vagyok, így sokszor kapom magam azon, hogy “munkaidőn kívül” egy aktuális szakmai probléma megoldása körül járnak a gondolataim.

Mennyire változtatta meg az életed, a mindennapjaid a kisfiad megszületése?

Teljesen! (nevet.)

A munkán és a családon kívül nagyon kevés dologra marad időm…

A szüleim nagyon sportosnak neveltek, egészen gimnáziumig a heti 3-5 úszás rendszeresen megvolt, de amióta Matyi megszületett, örülök, ha megvan a heti úszásom meg a napi fél óra sétám… (nevet.)

Amúgy is egy nagyon aktív kisgyerek, sokat beszél és nagyon igényli az interakciót. Konkrétan hazaérek, épphogy be tudok kapni egy falatot, máris mesét olvasunk vagy vetítünk. Ez nekem is jó, mert ilyenkor otthon nem hagyja, hogy legyen időm a munkával kapcsolatos dolgokon gondolkodni – azonnal leköti minden figyelmem.

Szerintem zárjuk is ezekkel a gondolatokkal: elengedlek haza. Köszönöm szépen még egyszer az időd!

Én is köszönöm a lehetőséget!

KAPTÁR arc – Illés Csaba

KAPTÁR arc – Illés Csaba

Csaba az elmúlt tíz évben frontend fejlesztőként dolgozott, majd február közepén, a legutóbbi munkahelye otthagyása után belevágott egy mobiljáték fejlesztésébe, úgyhogy ez most egy izgalmas, ijesztő, kreatív időszaka az életének.

Mik voltak a legviccesebb/legjobb KAPTÁR pillanataid eddig?

Néha a leghétköznapibb pillanatok a legjobbak: a megérkezés az irodába, a “hogyvagymizuk” a többiekkel, a játék az aktuális kutyával. De ott vannak az olyan emlékezetes események is, mint a Kaptár-bingó játék, a karácsonyi vagy a szilveszteri parti, és a nemrég zajlott mexikói est. Ezek mind kedves emlékek, amik közelebb hoztak a többiekhez.

Legnagyobb mérföldkövek az életedben?

Volt egy pár, de a legutóbbi talán az, amikor 2013-ban kiköltöztem 3,5 évre Máltára. Sok vidám pillanatot, utazást, barátokat és lehetőséget hozott magával, sok területen kitágította a világomat. Hazaköltözve is megmaradt ez a kapcsolat, több mint 2 évig dolgoztam még ugyanannak a cégnek itthonról, távmunkában.

Legfontosabb élettapasztalat, mióta coworker lettél?

Az, hogy már sokkal hamarabb ki kellett volna próbálnom egy ilyen helyről dolgozni, hisz rengeteg inspiráló, pozitív, hasonló gondolkodású emberrel lehet itt találkozni. Az ő példájukon látható az is, hogy ha az ember kellő kitartással fókuszál valamire, akkor abból képes sikeres saját vállalkozást csinálni.

KAPTÁR arc – Ugis Balmaks

KAPTÁR arc – Ugis Balmaks

Van egy lett cégem, az iPhone Photography School, ami segít az embereknek jobb fotókat készíteni iPhone-nal. Jó ideje arra gondoltam, hogy új városba költözöm. Mindig is szerettem Budapestet és végül eldöntöttem, hogy hosszabb időre ide jövök. Örülök, hogy úgy állítottuk össze a csapatunkat, hogy a világ bármely tájáról képesek vagyunk dolgozni. Most jómagam is kipróbálom, hogy milyen.

 

Mi a legfontosabb élettapasztalatod, mióta vállalkozó lettél?

Az élet olyan, amilyenné teszed. Amennyit belefektetsz, annyit nyersz belőle. Ha ezt egyszer megérted, többé nem less szükséged motivációra.

 

Mi a munkád legjobb része?

A csodálatos emberek, akikkel találkozom. Biznisz partnerek, mentorok, co-workerek válnak barátokká, inspirálnak, hogy többet tegyek, hogy folyamatosan újat mutassak a világról. Nagyon örültem, hogy találkoztam néhány szuper emberrel a KAPTÁRban is. Itt mindenki kedvesnek, vidámnak, mégis ambíziózusnak tűnik.

 

Mi volt a legidegesítőbb az otthonról dolgozásban?

Határozottan a rossz internetkapcsolat. Minden nap számtalan hívást kell lebonyolítanom. Mindig úgy tűnt, hogy a legrosszabb pillanatban veszítem el az internetkapcsolatot. Még futó viccé is vált az egyik csapatmegbeszélésünkön. Az volt az első és egyetlen munkanapom otthonról, itt Budapesten. Másnap csatlakoztam is a KAPTÁRhoz.

 

Miért választottad a KAPTÁRt?

Azért döntöttem a KAPTÁR lecsekkolása mellett, mert nagyon közel esik a lakásomhoz. Azért választottam, mert rendelkezik mindennel, amire szükségem van: internetkapcsolat, nagyszerű munkafeltételek, és finom ételek közvetlenül a szomszédban.

Our events:

Június, 2019

Megjelenítés

Nincsenek események

Kategória

KAPTÁR blog – Sign up!


Iratkozz fel hírlevelünkre!

Havonta küldünk neked egy levelet az éppen aktuális programokról és híreinkről.

Köszönjük! Sikeresen feliratkoztál