VISSZA

5 ÜGYFÉLSZERZÉSI TIPP

5 ÜGYFÉLSZERZÉSI TIPP, AMIT MINDEN ÜZLETI ÉLETBEN DOLGOZÓNAK LÁTNIA KELL

Az ügyfélszerzés olyan egy szabadúszónak, mint a levegő. Kellenek folyamatosan projektek, munkák a pénzkereséshez és a szakmai fejlődéshez is. Utam során több ügyfélszerzési módszert is kipróbáltam, a marketing rengeteg ágában vállaltam munkát, mire megtaláltam azt, ami a legközelebb áll hozzám. Most megosztom a tapasztalataimat veled!

1. TIPP : A legfontosabb, hogy szeresd amit csinálsz és jó munkát végezz

Rengeteget számít az, ha szereted amit csinálsz, folyamatosan jobb akarsz lenni benne, fejlődni akarsz és nem csak a pénzszerzés motivál. Ezt az ügyfelek is érzik és egy tárgyalás során is teljesen másképp kommunikálsz. 

Ez nem helyettesíti a szakmai és értékesítési tudást, nem garantálja, hogy téged fognak választani és azt se, hogy jó munkát végzel. Viszont egy nagyon erős pluszt jelent.

 

Ha szereted amit csinálsz és jó munkát végzel, akkor az ügyfeleid nagy valószínűséggel elégedettek lesznek. Az elégedett ügyfél két dolgot jelenthet: hosszú távú együttműködést és ajánlást a későbbiekben. Az ajánlás lehet az egyik legerősebb marketing eszközöd.

A Harvard Business Review B2B vásárlások 84%-a ajánlás alapján kezdi meg a vásárlási folyamatot.

2. TIPP : Ismerd a célcsoportod

A szolgáltatásaidat már ismered, azt is meg kell tudnod, hogy kinek szeretnéd eladni őket.  Határozd meg a célcsoportjaidat. Az Inbound marketing egyik alappillére a Buyer Persona számodra is segítséget nyújthat. Ennek az eszköznek már a létrehozása során jobban megismerheted a célcsoportjaidat és átfogóbb képet kaphatsz olyan dolgokról, mint például, hogy milyen csatornákon éred el és milyen problémáira kell megoldást nyújtanod.

3. TIPP : Legyen online jelenléted

Az online jelenlét szinte már elengedhetetlen az ügyfélszerzésben. Nem feltétlenül kell rögtön weboldalban gondolkodnod. Ügyélszerzésben a szabadúszó munkaközvetítő portálok és különböző közösségi média platformok, mint a Linkedin is tökéletesen használhatóak. A célcsoportodtól függ, hogy melyikeket érdemes használnod.

Weboldal/blog

A weboldalt vagy blogot tekinthetjük az egyik legalapabb online felületnek. Sokkal egyszerűbben hozzájuthatsz egy saját weboldalhoz, mint gondolnád. Nem kell fejlesztőnek lenned, hogy akár saját magadnak létrehozz egyet. A Wix vagy a WordPress is kínál egyszerű megoldásokat. Akkor se kell aggódnod, ha nem rendelkezel ilyen tudással, egy weboldal létrehozása se drága.

Az üzleti szférában kifejezetten szeretnek releváns információkkal megismerkedni, mint például a konkrét szolgáltatásaid, referenciák vagy vélemények, mielőtt egyáltalán felkeresnének. Ezeknek a feltüntetésére tökéletes eszköz a weboldal.

A weboldal többek között azért is jó, mert különböző marketing eszközöket csak weboldallal  lehet használni, vagy a weboldal egy óriási előnyt nyújt használattuk esetén. Ilyen például a SEO, ami számomra egy bevált eszköz, de ezt később jobban kifejtem.

Közösségi média

A közösségi média felületek egy másik hasznos eszközei lehetnek az ügyfélszerzésnek, vagy az ügyfélszerzés támogatásának. A Facebook, Instagram és Linkedin a legismertebbek, de vannak olyan feltörekvőek is, mint a Tiktok. Ezek közül számomra a Linkedin a legfontosabb, hiszen ez már alapból üzleti fókuszú és a tartalmak viszonylag könnyen eljutnak organikusan is a felhasználókhoz. Linkedinen nem kiscicás videókat akarnak nézni az emberek. 

A közösségi média fiókok használatának is számos előnye van. Segítségével fel tudsz építeni magadnak egy márkát, tudod támogatni az egyéb marketing tevékenységeidet, ügyfélszerzésre is alkalmazható.

Egy dologra viszont figyelned kell közösségi média marketing estén: legyél aktív. Ez a csatorna folyamatos munkát és odafigyelést igényel.

Szabadúszó portálok

A szabadúszó portálokra történő regisztrációt és munkára jelentkezést javaslom abban az esetben is, ha már másik marketing csatornákat használsz. Ezeken a felületeken megtalálod azokat, akiknek pont rád lehet szükségük. Egy hátránya viszont, hogy nagy a verseny egy-egy projektért.

A legelterjedtebbek a külföldi portálok, amik közül a legismertebb az Upwork. Szerencsére már a magyar piacon is kezdenek megjelenni, amire a legjobb példa a Briefly, ahol én is regisztrált tag vagyok.

4. TIPP : Networking

Az egyik leghatékonyabb módszer az ügyfélszerzésra a jó kapcsolat emberekkel. Ez kiemelten igaz üzleti körökben. Ahogy korábban is említettem a B2B értékesítésben óriási szerepe van az ajánlásoknak, de a specialistákkal vagy kapacitás hiánnyal rendelkező cégekkel való stratégiai együttműködés is kiváló módszer. 

Együttműködés

Ha van olyan ember, akiben megbízol és a szolgáltatásaitok kiegészítik egymást, akkor tudtok együtt dolgozni és értékesíteni egymás szolgáltatásait is a sajátotok mellett, így közös ügyfeleket szerezve. Én leginkább a PPC-vel foglalkozom. Számomra webfejlesztővel vagy közösségi marketingessel vakü kooperáció ideális, van is ilyen együttműködésem. Találd meg, hogy kivel tudtok segíteni egymásnak és kezdjetek el közösen dolgozni!

Coworking iroda

Egy helyen történő munkavégzés, rendezvényen való részvétel vagy csak egy baráti csevej, miközben várod, hogy lefőjön a kávé. Egy coworking iroda ideális hely kapcsolatépítésre több szempontból is. Ügyfelet, partner vagy akár egy jó barátot is tudsz szerezni magadnak.

Dolgozz be

Az ügynökségek kapacitása is véges, nem mindig éri meg nekik felvenni egy alkalmazottat, de az is lehet, hogy néha bejön olyan megrendelés, amit ők nem tudnak végrehajtani. Ha jó kapcsolatban állsz egy ügynökséggek, akkor Ők ki tudnak szervezni neked projekteket úgy, hogy nem kell napi 8 órában elköteleződnöd feléjük.

5. TIPP : Google a barátod

Az emberek nagy része a Google-hoz fordul ha problémája van, megoldást keres valamire vagy csak informálódni akar. Ezt a saját előnyödre is fordíthatod keresőmarketinggel. Viszont a keresőmarketing eszköztárának használatához szükséged lesz egy weboldalra.

A fontos, hogy jelenj meg a Googleben, amikor olyan problémára keresnek, amire te megoldást tudsz nyújtani. Erre kétféleképpen teheted. Hirdethetsz Google Ads segítségével vagy választhatod a keresőoptimalizálást. Egyik se egyszerű feladat, de általában megtérül a befektetett munka, nekem megtérült.

Google Ads: A “gyorsabb” megoldás

Ha rendelkezel tőkével, amit hirdetésre fordíthatnál és még egy kis tudásod is van ezen a téren, akkor a Google Ads a te eszközöd. Viszont óvatosan kell bánni vele. Jó kezekben aranybánya, de rossz kezekben pénzégető tud lenni. Ha nem értesz hozzá, akkor inkább szervezd ki egy erre specializálódott szakembernek.

SEO: Lassú víz partot most

Megjelenhetsz a Google nem fizetett találatai között is azokra a célcsoportod által keresett kulcsszavakra. Egy weboldal megfelelő keresőoptimalizálása lassú, de hosszú távon rendkívül megtérülő folyamat. Nem azoknak való, akik gyorsan akarnak sok ügyfelet szerezni. Tekints rá inkább egy hosszútávú befektetésként. 

Összegezve

Üzlet életben dolgozó szabadúszóként az ügyfélszerzésre ugyanúgy kell tekinteni, mint bármelyik másik vállalkozáséra. Meg kell határozni a kínált termékek/szolgáltatások körét, ki kell jelölni és meg kell ismerni a célcsoportokat. Majd ezeknek az ismereteknek a segítségével ki kell választani azokat az ideális marketing csatornákat. Folyamatosan kell tesztelni és fejleszteni. A cikkben leírt eszközök nekem már beválltak és remélem, hogy neked is a segítségedre lesznek!


A vendégposzt szerzője Buza Patrik marketing szakember, PPC specialista, analitika kedvelő és lelkes webshop tulajdonos.

Tetszett? ...Akkor ne felejtsd el megosztani 🙂

Facebook Comments